niedziela, 22 listopada 2015

Szynka wieprzowa w pomidorowym ragout oraz gotowanymi brokułami

Pomidorowe Ragout - gęsty sos

Przed Wami smaczny i zdrowy przepis na obiad. Sprawdzi się idealnie na niedzielnym stale , spotkaniu rodzinnym lub ze znajomymi.
Składniki na 4 osoby :
*500 g szynki
*3 jajka
*70g sera żółtego
*sól, pieprz
*50g mąki tortowej
*200mln oleju roślinnego
*200g brokułów
*200g świeżych oczyszczonych pomidorów
*3 ząbki czosnku
*3 łyżki oliwy z oliwek
*30 g masła
*parę liści świeżej bazylii

Sposób przygotowania :

Szynka  w Panierce :
Mięso umyłam, pokroiłam w plastry , ubiłam przez folię , lekko popieprzyłam i posoliłam z obu stron. W mniejszej misce ubiłam jajko , dodałam starty ser żółty i wymieszałam. Plastry mięsa obtoczyłam w bułce tartej , ponieważ niestety zapomniałam,że w domu nie mam mąki i nie kupiłam jej, a potem w ubitym jajku z serem żółtym. Bezpośrednio z miski przekładamy na patelnie z rozgrzanym olejem. Mięso smażyłam z obu stron ok 5/6 min na średnim ogniu.

Pomidorowe Ragout :
W małym garnuszku rozgrzałam oliwę z oliwek i podsmażyłam na niej drobno posiekany czosnek. Oczyszczone pomidory pokroiłam w kostkę i dodałam do oliwy . Posoliłam , popieprzyłam i powoli zaczęłam dusić  . Pod koniec dodajemy kawałek masła i świeżą posiekaną bazylię. Dokładnie mieszamy - Należy uważać aby nie przesadzić z oliwą z oliwek. Sos ma być gęsty! Mnie niestety wyszedł zbyt rzadki ale tak samo pyszny !

Brokuły :
Kupiłam brokuły mrożone i ugotowałam w słonej wrzącej wodze. Czas gotowania ok 10 min

Jak podawać ?
Na talerzu układamy różyczki gotowanych brokułów, pomidorowe ragout, a na wierzchu plastry szynki w panierce.

Pamiętamy ; sosu na talerzu ma być mało, wystarczy jedna łyżka stołowa - chyba że ktoś życzy sobie więcej :) Sos nie każdemu będzie smakował np mojej mamie nie smakował :P


Ja sobie nałożyłam + jeden ziemniak ^^

Smacznego! ♥




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz